T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / GAZİEMİR - GAZİEMİR İMAM HATİP ORTAOKULU

Haberler

May

May

Okulumuzun kuruculuğunu yaptığı EMOTİON METER-DUYGU METRE ve LANGUAGE BRIDGE -DİL KÖPRÜSÜ projelerimize katılan öğrencilerimiz etwinning köşesi okul panosu hazırladılar. Öğretmenlerimiz Sema Özcan ,Canan Gözüela,Semra Sazak,Halit Uzun rehberlik etmişlerdir.

May

Nis

Okulumuz öğrencileri İnternet Haftası nedeniyle Yapay Zeka panosu hazırladılar.Ardından konferans salonunda eğitim semineri verildi.

Nis

Okuluımuz öğrencileri ile birlikte izmir internet haftası etki,nliği düzenlenmiştir. İzmir internet haftası 2024 yılı teması olan "Eğitimde Üretken Yapay Zeka"etkinlikleri yapılmıştır. Bilgilendirmeler için https://izmirinternethaftasi.org/ tıklayınız.

Mrt

Değerler kulübü olarak, Vatan Sevgisi teması kapsamındaBakara Suresi 153-154-155 ayetlerini okuyup, İzmir şehidimiz Fethi Sekin'in hayat hikayesini ve şehadetini anlatan belgeseli izledik. Aziz şehitlerimizin isimlerini sınıflarımıza verdik. 'Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandırç toprak eğer uğrunda ölen varsa Vatandır.' Tüm şehitlerimizi rahmet ve şükranla anıyoruz.

Mrt

Mrt

Okulumuz matematik kulübü öğretmenimiz Hüseyin SERT ve Okul Müdürümüz Özgür ŞENYÜZ ile öğrencilerimiz Nevvar Salih İşgören Devlet hastahanesi başhekimini  ziyaret ederek , Pİ GÜNÜ rozeti ve Ramazan İmsakiyesini takdim ettiler.

Mrt

İstiklal Marşı'nın Kabulü (12 Mart 1921) ve İstiklal Marşı'nın Önemi:

Marşlar bir milletin duygu ve heyecanını yansıtır. Ülkenin bağımsızlığını, bayrağını simgeler. Bunun yanında vatana duyulan sevgi ve bağlılığı ifade eder. Devletlerin bayraklarının yanında, bağımsızlık simgesi olan bir millî marşları vardır. Osmanlı Devleti'nde ise II. Mahmut Döneminde bestelenen Mahmudiye Marşı, millî marş kabul edildi. Padişah değiştikçe millî marşta değişti. I. ve II. Meşrutiyet Döneminde millî marş konusu gündeme gelmiş ancak bir sonuç alınamamıştır. Dolayısıyla Osmanlı Devleti'nin millî bir marşı yoktu. Ama artık milliyetçilik ilkesine dayanan yeni bir Türk Devleti kurulmuştu. Bu nedenle Millî Eğitim Bakanlığı Kurtuluş Savaşı'nın anlamını belirtecek ve yeni devletin bağımsızlığının sembolü olacak millî bir marşın yazılması için 1921 yılında bir yarışma açtı. Yarışmaya 724 şiir katıldı.

Yarışmada para ödülü olduğu için Mehmet Akif ERSOY katılmadı. Ancak dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi (Tanrıöver) para meselesinin çözümleneceğini söyleyerek Mehmet Akif ERSOY'dan yarışmaya katılmasını istedi. Çünkü yazılan şiirlerden hiçbiri millî duygularımızı ifade için yeterli bulunmamıştı. Bunun üzerine Mehmet Akif ERSOY Kurtuluş Savaşı'nın en derin heyecanını yansıtan bir şiir yazdı. Kahraman ordumuza ithaf ederek yazdığı şiir, millî marşımız olarak 12 Mart 1921'de II. İnönü Savaşı'ndan önce mecliste kabul edildi. Böylece Türk milletinin, bağımsız yaşama arzusunu dile getiren millî marşı oldu. Cumhuriyet döneminde İstiklal Marşı'nın bestesini Cumhurbaşkanlığı Orkestra Şefi Osman Zeki ÜNGÖR yapmıştır (1930).

Kurtuluş Savaşının amacını ve ruhunu, Milletin bağımsızlık istek ve azmini dile getiren İstiklal Marşının kabul edildiği tarih olan 12 Mart günü; 04.05.2007 tarih ve 5649 sayılı Kanunla " İstiklal Marşının Kabul Edildiği Günü ve Mehmet Akif Ersoy' u Anma Günü" olarak kabul edilmiştir.

 

12 Mart İstiklal Marşı'nın "Milli Marş" olarak kabul edilişinin 101. yıl dönümü okulumuzda da düzenlenen bir törenle kutlandı.

Mrt

Okulumuz Ramazan Sokağı hazır. Hepimize mübarek olsun

Mrt

Ramazan ayında tüm çocuklarımızın sevincine ortak olmak maksatlı evlerini ,okullarını süslemeleri için afiş,poster paylaşıyoruz Aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

Her güne bir etkinlik

Sevap Metre

Oruç Çizelgem

Ramazan Çocuk İmsakiyesi

Çıktı Al Panoya As

Şbt

Okulumuzda yürütülen EMOTİON METER-DUYGU METRE ve LANGUAGE BRİDGE -DİL KÖPRÜSÜ etwinning projelerimizde görev alan Canan GÖZÜELA ,Halit UZUN ,Sema ÖZCAN,Semra SAZAK öğretmenlerimiz rehberliğinde  öğrencilerimize 13 ŞUBAT ESAFETY LABEL etkinliği kapsamında güvenli internet konulu seminer gerçekleştirildi.

Şbt

Şbt

Şbt

Okulumuz Matematik öğretmeni Hüseyin SERT , öğrencilerimize deprem anında yapılacakları tatbikat ile anlattı.